Friday, April 20, 2012

Berwajah Baru

Assalammualaikum,Selamat Pagi|Malam|Petang|Sejahtera


Hai reader,dah lama aku tak edit blog.Blog ni dah berhabuk sesangat-sangat!Yang lama semua aku delete,yela kau nampak title dekat atas tu,Nampak tak? *tak nampak aku hempuk kau guna lappy ni* Sebenarnya aku banyak cerita,info dan macam-macam lagilah,disebabkan penyakit ni aku tak jadi nak post.Penyakit apa?ala penyakit ni kau pun ada M.A.L.A.S betul tak? *baik kau angguk,Kalau tak aku bagi kau swissroll* Tahun ni aku genap 15 tahun,birthday aku pun dah lepas 4|4.Bila dah umur 15 tahun sekolah pun pagi,kalau dulu aku tidur pukul 11 atau 2 pagi.Tapi tahun ni belum pukul 11 aku dah mengantuk.Tidak dapat dinafikan sekolah pagi sememangnya penat,tapi sekolah pagi more better dari sekolah petang.Sebab apa? sebab kalau sekolah pagi,petang tu boleh relax,tidur,lepak atau apa jadah yang korang nak buat.Kalau petang bangun dari tidur terus kena pergi sekolah dan maghrib nanti baru sampai rumah so tak ada masa nak rehat,lepak bagai.Betul tak??*angguk-angguk* Kan betul kan?? Tahu dah..Meh dengar cerita aku sepanjang 2012 :-


#PMR SEMAKIN TIBA



Ya Allah! benda nilah yang paling aku takut.Semestinyalah takut bagi orang yang kurang kecerdikan macam aku.Tinggal lagi berapa bulan je nak msuk ke dalam dewan peperiksan dan dalam seratus lebih juga PMR akan tiba.Aku tak tahu nak buat apa,study?muka ni nak study *pandang muka sendiri dekat cermin* Alamatlah nak study baru pegang buku dah lelap.Macam-macam dah aku buat tampal kata-kata semangat dekat dinding bilik,beli buku-buku rujukan,latihan and past years punya quetions tapi satu pun tak berkesan sebab apa? sebab MALAS.Tangan ni asyik ak bertwitter dan facebook je sejak ayah aku beli new PC. Lagi-lagi aku yang berkuasa dekat rumah ni,memang eberyday aku ON.. Tapi takpa bak kata cikgu aku ada masa lagi untuk bersedia.. hewhew *Gelak budak zaman sekarang* Takpa-takpa jadi relax dan chill,tarik nafas hembus-tarik nafas hembus. Lari jauh manapun PMR pasti tiba dan menjelma...

#PAKCIK GILA!


Hari apa aku dah lupa tapi tak silap aku hari sabtu dalam bulan march tahun ni.That day pergi rumah dia sebab dia ajak lepak-lepak *ayat aku* Aku,Amir,Zahar dan Nadzmie yang pergi,yang lain semua cerita keling*reader boo dekat dorang* Macam-macam alasan dorang kasi.Malas aku nak cerita pasal dorang.Backtothestory,mula-mula meet dorang dekat Old Town tempat biasa then tunggu sekor-sekor datang.Aiceehhh ariff poyo kau,kau yang lamabat.hee *Reader baling kasut* Aku lambat ada sebab,sebab bas T lambat sangat jenuh aku tunggu.Dah sampai Mid Valley tunggu si Nadzmie lepas tu pergi beli Buah tangan dekat carrefour.Dalam bas masing-masing gelabah takut sesat,then tanya ustazah,dia kata last station.Tunggu last station dia punyalah lama.Yang si amir tak berhabis:-


"Ariff,dah sampai ke?Ariff dah sampai ke??Ariff dah sampai ke???"


Lepas dah sampai,borak-borak,makan-makan,gosip-gosip pasal sekolah sampai politik pun terbabit.Then pukul 5 semua nak balik sebab aku kena pergi pasar malam syeksen 5 untuk Folio Geo.Waktu dalam bas U60 menghala nak balik ada pakcik gila india ni terencat akal.Tetiba

"You are my freinds,you are my freinds and you my son"


Aku anak Senimanlah!Abahkau aku anak kau!

Dengan bas yang penuh dengan warga Indonesia banggla bagai.Penatnya lagi,Amir dah mulamenyirap bila Keling tu start pegang-pegang pipi,cubit-cubit semua.Tetiba dia tarik baju aku, aku macam APAKAH!.Aku angguk-angguk then suruh nadzmie ke dalam sikit and aku tarik Amir sekali.Then zahar pula yang kena,zahar sampai kena peluk bagai.Zahar bodoh pergi layan,siap cakap-cakap lagi dengan dia,dia langsung tak paham apa yang zahar cakap.Lagi lama lagi dia peluk.Muka amir dah merah,muka masam dah timbul aku tahu sangat dia memang cenggitu then dia cakap

"Tak pernah ada orang picit pipi aku sampai macam tu,HaHi betul!"


Aku dah nak tergelak dah,nadzmie senyum -senyum.Ikutkan hati aku nak je aku hempuk pakcik ni dengan bag aku,memalukan betul.Tak cukup dengan tu waktu aku keluar naik jambatan dia bye-bye dekat zahar.Orang lain semua pandang malu gila! yang nadzmie

"Tunjuk je middle finger.HaHi betul!"


Ini kali terakhir aku naik bas pergi sana.Tak nak aku jumpa dia lagi karang tak pasal ikut aku balik rumah.Tapi dunia ni kecik,pusing-pusing jumpa juga.Pelusuk mana pun akan jumpa juga.Betul tak??


Note:Tapi nak buat macam mana dah pakcik tu macam tu,nak salahkan dia tak boleh juga.Dia sudah ditakdirkan jadi cenggitu.Maafkan jela tapi aku mohon tak TER-serempak ke apa ke dengan dia.. Trajedi fobia aku!

No comments:

Post a Comment