Sunday, May 27, 2012

Semua yang berlaku ada hikmahnya


Semua yang berlaku ada hikmahnya.Itu yang terjadi antara kita.Mungkin ada silap saya mahupun awak.Saya tak salahkan awak.Tapi yang buat saya kekiluran dan meninggalkan tanda tanya kenapa susah sangat awak nak maafkan kesalahann saya yang tidak munasabah walaupun saya asyik say sorry,sorry,sorry and sorry.Saya nak cerita yang sebenar apa yang terjadi dekat saya that night but saya text awak tak balas,call  tak angkat so saya just biarkan sebab saya fikir awak tengah merajuk and merajuk awak tu akan go away soon.

                                            Saya tak reti nak merajuk dan pujuk

awak bukan tak tahu,saya memang tak reti nak merajuk ataupun pujuk thats why saya biarkan sebab takut nanti bergaduh.Then malam tu saya terlupa nak pasang alarm and i  thought  you will wake me up tomorrow morning as usual tapi tak.Saya bangun-bangun jam pukul 7.30,dengan strees pasal malam tu dengan bangun lambat nak ke sekolah.And i lost my tempere,I get angry with you.

                                       Saya marah awak sebab awak tak kejut saya 

Maybe sebab saya marah dengan sebab yang tak munasabah,tapi takkan awak tak tahu saya sekolah esok padahal saya dah tweet dekat twitter,takkan awak tak stalk saya padahal awak on twitter that night.Saya try bebaik tapi awak macam nak tak nak.You hantar text:

    "Ingat,Lagi sekali you marah atas sebab tak masuk akal,jangan harap nak together forever bagai"


Hanya kerana ni nak break,saya rasa tak logik lansung!Kalau nak dibandingkan dengan salah saya dengan apa yang awak hantar ni,awak lagi tak munasabah.Kalau semua perempuan dekat dunia macam ni,kaya mahkamah sebab asyik kahwin cerai,kahwin cerai.Awak pernah cakap relay awak tak pernah kekal and you tak tahu sebab apa,but now i tahu kenapa why you tak pernah kekal.

Saya sakit hati bila you cakap "I cuma tak tunjuk je",kenapa kalau dengan ex-ex awak dulu awak boleh tunjuk tapi dengan saya awak tak tunjuk.Ini menampakkan jelas lagi nayta yang awak masih IN LOVE dengan ex awak. Tapi saya tak pernah bukak mulut about that sebab takut apa,takut you marah even  benda ni i nak tanya before we together.

Saya rasa selama kita together saya yang banyak bersabar. I get angry bila you tweet:

"8 months saya dengan crush saya dulu. dia tak pernah marah saya atas sebab tak munasabah."


nampak tak? awak tak tahu tweet awak ni buat saya anggap awak still ingatkan your ex.The whole day saya moody sampai my mom ask me:

"Dik,kau ada masalah ke? kalau ada share dengan mak.. tak pernah-pernah kau moody sampai macam ni"



Awak tak pernah fikir I think about you,bila saya tengok awak punya tweet,awak punya gembira tweet dengan orang lain.Tak ke sedih namanya tu..?? Kata nak kenal saya sikit demi sikit tapi ini baru sikit awak dah menjungkit.Thats why i tak berani nak janji apa-apa dengan you sebab i takut apa yang i janji tak kesampaian dan menyebabkan i menjadi kafir sebab janji tak ditepati.


Awak cakap awak manusia yang jenis tak memaafkan orang lain tapi sebelum tu awak baca benda ni :




Kenapa Anda perlu memaafkan?
Supaya Anda senang untuk merasa bahagia, gembira, tenang di jiwa.Sebab kenapa ada ramai orang susah nak merasa gembira adalah kerana di hati mereka ada titik-titik hitam.Titik-titik hitam ni mengotori jiwa.Bila jiwa sudah kotor, ia akan dipenuhi dengan perasaan-perasaan kotor dan emosi-emosi kotor (emosi negatif) mengakibatkan timbul rasa marah, benci,dendam, dengki.Kesemuanya bersarang dan melekat di situ.Anda akan mudah naik marah, mudah merasa benci, cepat berdendam dan cepat dengki dengan orang lain.Sekali Anda tidak memaafkan, sepuluh kali titik-titik hitam tumbuh membiak dlaam hati Anda.Jika Anda nak gembira, nak ceria tapi susah untuk merasa gembira, susah untuk merasa ceria, semua berpunca dari hati Anda.Anda tidak memaafkan kesalahan orang yang buat salah pada Anda.Anda tidak maafkan orang yang marahkan Anda.Anda tidak maafkan orang yang mengejek, menghina, mengkeji dan mengata Anda.Anda tidak maafkan sikap mereka dan perbuatan mereka.Justeru kesannya titik-titik hitam di hati Anda makin membesar, makin membanyak.Hati Anda jadi semakin hitam, semakin gelap.Hati orang pemaaf di sinari cahaya.Mereka mudah merasa gembira, ceria dan mudah merasa bahagia kerana tidak ada titik-titik hitam melekat bertempek di dalam hati mereka ni.Bila sudah gembira, ceria dan bahagia, mudah untuk rasa bermotivasi, bersemangat.Bila sudah ada motivasi, akan ada energy.Dari sinilah Anda merasa sentiasa bertenaga.Anda akan merasa terdorong jadi kuat bekerja.Maafkan kesalahan orang yang pernah membuat Anda merasa sakit hati.Maafkan orang yang Anda tak puas hati dengan perangainya.Maafkan orang yang pernah menghina Anda, merendah-rendahkan Anda, mempersendakan Anda.Sikap sebegini Anda membuat Anda maju ke depan.Lawan api dengan api, Anda akan musnah.Dua-dua musnah.Bila lawan api dengan air, Anda akan dapat musnahkan api lalu meninggalkannya untuk mengecap hidup yang lebih baik.

Saya mati akal tak tahu nak buat apa.Semua yang saya buat untuk nak bersatu balik semua tak menjadi dan saya ikut apa yang awak nak,awak nak break saya ikut.Walaupun saya sayang hubungan ni tapi tak bermakna saya perlu menjadi seorang pengemis menagih kasih.Ini tak bermaksud saya ego,saya kena jaga maruah saya sebagai seorang lelaki sebab kalau saya merayu bagai menampakkan saya ni mcm tak ada maruah menagih kasih.I'm sorry again dengan apa yang dah terjadi,mungkin ini jalan yang terbaik untuk kita,simpan semua yang i pernah bagi.Assalammualaikum






Sincerly from: Ariff Seniman

No comments:

Post a Comment