Monday, April 30, 2012

Beginikah Kawan..??



Penat bila nak cakap pasal kawan,tapi bila difikirkan memang sakit hati bila kawan yang dulu punya rapat macam belangkas,gelak tawa sesama,makan sepinggan semua tetiba perangai berubah...

Sekarang ni pandang pun nak tana,apatah lagi bercakap.. kekadang aku rasa macam tunggul cakap sesorang bila tak ada respond dari sesiapa...Ikutkan hati nak aku hentak kepala sekor-sekor guna kerusi.

Sejak masuk tution Andrew Choo perangai korang berubah gila.. yang aku respect Aniq sorang je,yang lain semua macam cibai,kalau dulu pergi memana semua ajak sekarang ni sorang pon tak ajak even aku sesorang that time,yang lagi menyedihkan haritu aku ajak pergi IOI nak ambil bag yang aku tempah,Syukri sorang je yang ikut.. si Azrul hampehhh,bila perempuan ajak kau laju je macam ada connection.Sedih gila aku waktu tu.

Sorang-sorang masuk Andrew Choo,mula-mula Azrul then lepas Azrul Syukri lepas Syukri Hisyam pulak.. syukri sorang je yg tak berubah yang lain semua dah tak macam dulu... Korang tak berhabis cerita pasal perempuan.. 24 jam pulak,sehari kalau tak dengar korang cerita pasal budak perempuan dekat Ac memang tak sah... Jelas lagi nyata korang batak perempuan.. Orang baru nak UP kan,macam nilah.. Aku yang dah lama kenal dorang pun tak sebatak kau ...

Untuk perempuan sanggup keluar duit berpuluh-puluh ringgit dengan kawan sendiri seringgit pun susah..ini kawan ke weh..janganlah berubah semata-mata demi perempuan, if kau berubah kepada kebaikan takpa juga ni aku tengok dh lain sangat.. Aku bukan nak cakap aku ni perfect sangat tapi itulah,korang beza gila.. sesangat-sangatlah.. Lagi-lagi korang dah bukak band sekarang,sorang pun tak ada ajak aku join ke apa.. aku ingat time dekat Bakers Cottage azrul cakap

                                                  "Pergilah balik,cepat sikit"

Then aku mcm,hah?? sejak bila kau mcm ni selama ni kau tanya aku nak join ke tak bagai,tp sorang pun tada... penat selama ni aku ada dengan kau waktu susah senang,aku tak sangka kau boleh berubah sampai macam ni.. Kalau dulu guar-gurau pun okay je,sekarang ni kau tarik muka mcm minta tapak kaki.. Bila team-team kau ejek kau ,kau diam je then sometimes kau gelak-gelak.. sumpah doh terasa gila...

Tapi sumpah aku cakap aku terasa dengan korang semua except syukri and Aniq.. Yang terasa gila dengan Azrul.. sumpah perangai kau dah lain and now baru aku tahu perangai kau sebnar macam mana...

Haritu aku pernah minta tolong kau azrul,aku suruh kau print kan aku kerja science sebab printer aku rosak...kau cakap je ya tapi esok nya bila aku minta kau buat muka cibai... Angin tak anginlah aku masa tu,terpaksa habis kan duit pergi photostat kertas yang setebal-tebal alam... KAu memang tak rasa apa yang orang rasa,.. sebab kau happy kenakan orang,entah kau sedar ke tak aku tak tahu... Membazir selama ni aku tolong mak kau punya catering bila perngai kau mcm ni.... Lepas ni kalau kau susah, aku terpaksa cakap sorry to say... aku dah malas nak bagi muka dekat kau..

Sekarang ni pun dalam kelas aku lepak dengan siapa?? semua budak non-muslim, tapi takpalah bak kata ismail..

"takpalah biar ajalah dorang,kau kawan dengan kita orang je.Atleast kau boleh perbaiki speaking kau.. and kau boleh belajar dengan kita orang"

Sejak tu baru aku fikir... aku terlalu baik sampai kornang pijak kepala but it was fine aku tak kisah,bukannya aku tak boleh hidup tanpa korang.. Korang tegur aku,aku tegur kau.. kau buat muka aku pun boleh buat muka... kau sombong dengan aku,aku pun boleh buat 2 kali ganda sombong dengan kau.. fair kan..

Tapi korang ingatlah,jangan susah baru nak cari orang yang selama ni tolong kau susah senang tak pernah minta balasan.Semua fikir pasal kawan,masing-masing dah besr dah matang boleh fikir kawan dan lawan,kanan dan kiri... korang bukan budak tadika lagi yang perlu disuap everytime.. so fikirlah weh..

Sekarang ni haidhir je yang always dengan aku,bila ada malasalah dia share dengan aku,semua dengan aku... if aku susah dia tolong.. dia sanggup tunggu aku berejam sampai kelas aku habis... Dia je yang faham aku... even aku dengan dia pnah gaduh setahun... aku rasa menyesal gaduh dengan kau dulu... sepatutnya kaulah yang patut jadi kawan aku dari dulu,tapi kita tak boleh putarkan masa kann...

Biarlah dorang dengan hal dorang aku dengan hal aku... Sakit hati bila fikirkan pasal kawan mcm korang...mungkin ada silap aku tapi korang kenalkan perangai aku mcm mana, korang kalau apa-apa mesti akan cakap.. eh araif kenapa kau lain harini,but tak ada pula,maybeaku ada tersalah sedikit,tp kalau aku salah sorry gila.. janganlah layan aku mcm ni,aku pun ada perasaaan even aku ni senyum gelak setiap hari...

Mohon korang baca... terima kasih :D


Sincerly from: Ariff Seniman

No comments:

Post a Comment