Thursday, May 31, 2012

Ikhtiar Hidup

Hai Readers *buat muka macam Aliff Aziz*

Hari ni kami warga KRS LSPJ mengadakan perjumpaan untuk Ikhtiar Hidup mean masak masak,bukan masak daun semua tu tapi masak memacam weh,dah tak serupa ikhtiar hidup aku tengok.Lagipun cikgu bukannya ada pun kita orang buat untuk kita orang jesambil sambil tu nak ajar junior junior yang masih belum tahu macam mana nak masak hidupkan api semua,nasib baiklah kami yang junior berpangkat ni tahu cara-cara nak buat semua sebab belajar dari Kem Daerah kami pergi dulu.

Nak baca macam mana dekat Kem Daerah tu korang boleh baca dekat blog kawan aku ni ha http://shuttapandreadjelah.blogspot.com/  Malass den naik cerita ebab panjang sangat kisah,memori kenangan pahit manis tawar dekat sana :D


Backtothestory, pagi tu aku bangun awal sebab excited sangat,siap siap semua lepas tu gerak. Time dekat highway tu tetiba motor ayah aku berhenti then aku tanya kenapa dia jawap:

"Minyak habis,abah tak perasan meter dia"

So terpaksalah aku berdiri dekat situ dengan gaya ala-ala Aliff Aziz dengan jalan sesak dengan kereta.Tetiba nampak kawan ayah aku dengan anak dia dan secara kebetulannya anak dia sekolah seblah sekolah aku (sekolah rendah),So aku tompanglah sementara ayah aku tunggu kawan dia belikan dia minyak.

'Abah lain kali jangan lupa tau  check minyak sebelum bawa karang jadi lagi.Kesian abah'

Sampai dekat sekolah Zahid,a'an,dengan beberapa budak junior dah sampai dengan macam macam dorang bawa,Lepastu baru Amir and Nadzmie sampai.Then sesetengah kadet buat satu benda ni entah aku dah lup tak silap aku dipanggil 'Tripod'.

Our Coperal Zahid
Lepas siap semua barang barang semua,buat barisan and nyanyi lagu Negaraku,Negeri Selangor lagu KRS and doa.Brieffing kejap.Agih-agihkan kumpulan lepas tu bagi bagi ikan,sotong,hotdog and beras. Kalau kau nak tahu ada sorang junior ni tak macam mana nak siang guna tangan tanpa menggunakan pisau.Bila tanya dia ada maid ke and dia kata "YA". aku dengan Amir pun,patutlah tak pandai. then ajar diaa buang usus dalam dia semua cuci dengan limau nipis.
                                     


Then hidupkanlah api yang macam cilakanya team aku api dia tak hidup hidup yang lain semua dah siap masak nasi team aku satu pun tak ada lagi.Last last panggil zahid and luqman hidupkan,AKHIRNYA hidup juga apinya.Habis hidung aku dok tiup tiup api tu sampai tersumbat hidung aku.

Even team aku hidupkan api lambat team aku dapat number dua dari tiga team sebab ikan aku tak bakar aku buat steam and sumpah sedap,ramai kata sedap ada sesetengah Se tan menyetan team aku cakap tak sedaplah bagai.Cilakak betuq! team aku semua jadi eh,telur rebus pun jadi :D tengoklah siapa yang buat and ledder dia. Aliff Aziz katakan

Team Amir yang paling funny sedap ikan dorang kulit dia dah lawa bila nak kopek kulit dia,Nauzubillah keras gila doh! lagi tak boleh bla isi dia mentah and tak masak langsung. Aku hanya mampu gelak golek golek sebab kulit nampak dah masak last last tak masak.its funny right?? tak?? *kau pergi hentak kepala kau dekat dinding*

Team Nadzmie dapat number 1 itupun sebab dorang ada bawak banyak perhiasan sudu semua bagai,ikan dorang pun tak berapa sedap yang penting team Aliff Aziz juga sedap. hewhew Sebenarnya mark between of us sama then semua tak puas hati last last dia dapat number satu.. bahangang betul! Dasar juri tak bertauliahh..haha

Anyway that day we have fun right,damn fun lagipun itu first timekan kita buat macam ni.Insyallah kita buat lagi next time and yang penting KRS BOLEH!!!!!!










Sincerly from: Ariff Seniman

No comments:

Post a Comment